Undervisning på Naturskolen

Besøg på Svendborg Natur- og Miljøskole er undervisning. Vi lægger vægt på, at et besøg hos os ikke står alene, men er en del af et undervisningsforløb på skolen. Det er klassens lærere der er ansvarlige for læringsmål i forbindelse med besøget. Under beskrivelserne af emner og aktiviteter, er der forslag til hvilke færdigheds- og vidensmål man KAN arbejde med i forbindelse med besøget.børn på arbejde

Vi forventer at besøgene er forberedt hjemmefra. Brug evt. nedenstående vejledning:

Planlæg besøget (PDF)

Planlæg besøget (Word)

Hvis I mangler ideer til jeres forberedelse og efterbehandling af besøget, er vi selvfølgelig behjælpelige. Som det fremgår af ”Tilbagemeldingsskemaet” forventer vi at I kontakter os 14 dage inden besøget via mail eller på privat tlf.

Transport

For de offentlige skoler er der gratis transport. Naturskolen aftaler og koordinerer denne kørsel.

Det er selvfølgeligt også muligt at cykle til og fra Naturskolen.